NKI-AVL

Involvit ondersteunt het Antoni van Leeuwenhoek met haar communicatiedoelstellingen door de realisatie van drie mobiele websites op basis van Mobile ConnectIt.

Het AVL koos 100 jaar geleden al voor de grensverleggende weg door onderzoek en specialistische zorg samen te voegen met één scherp gedefinieerd doel: de beste behandelingen bieden aan kankerpatiënten. Het Antoni van Leeuwenhoek bestaat uit een centrum voor wetenschappelijk onderzoek naar kanker, Het Nederlands Kanker Instituut, en een oncologisch ziekenhuis.

De bestrijding en voorkoming van kanker door onderzoek, behandeling en onderwijs is daarmee de belangrijkste doelstelling van het AVL. Een effectieve en to-the-point communicatie met de verschillende doelgroepen van de organisatie is van evident belang en cruciaal voor de invulling van haar taak en het behalen van haar doelstellingen.

Waar met behulp van Mobile ConnectIt onder andere invulling aan wordt gegeven is dat relevante delen van de content op de drie bestaande websites worden hergebruikt op de mobiele sites. De mobiele sites hebben daarnaast een voor mobiel gebruik aangepaste vormgeving die optimaal aansluit bij de herkenbaarheid van de organisatie.

Het Antoni van Leeuwenhoek ziet de noodzaak om goed in te kunnen blijven spelen op de snelle cyclus in de ontwikkeling van het mobiele internet. De keuze voor Mobile ConnectIt is dan ook genomen omdat de mobiele websites op deze manier separaat zijn ontwikkeld en worden geëxploiteerd ten opzichte van de bestaande websites. Hierdoor kan doorontwikkeling van deze omgeving volledig los van de bestaande websites plaatsvinden. Bovendien kan flexibel ingespeeld worden op initiatieven op het gebied van (tijdelijke) mobiele communicatie.

"Wij hebben voor Involvit gekozen omdat zij goede passende oplossingen bieden voor onze sites. Waardoor we onze doelgroepen via de smartphone ook op maat kunnen bedienen, en we de mobiele sites specifiek kunnen gebruiken binnen onze on- en offline communicatiestrategie, al dan niet los gekoppeld van de 'gewone' sites." Marco Niënhaus, communicatieadviseur online media, afdeling PR & Communicatie.

Deel bericht

Volg ons