Direct naar inhoud
Involvit

Online hulpverlening U Centraal

U Centraal wilde in 2015, gezien de ontwikkelingen in het Utrechtse, haar dienstverlening nog dichter bij haar doelgroep brengen. Hieruit is het idee ontstaan om op een meer interactieve manier te gaan communiceren met de gedefinieerde doelgroepen.

Dit idee heeft, in samenspraak met Involvit, geleid tot het bieden van online informatie en advies via de website. Involvit heeft op verzoek van U Centraal deze online hulpverlening functionaliteit gerealiseerd.

Op zowel de website van U Centraal als op www.ugids.nl wordt nu functionaliteit aangeboden om met een medewerker van U Centraal te chatten en om deel te nemen aan discussies op het forum. De chatfunctionaliteit moet het contact voor de gebruiker met U Centraal laagdrempeliger maken. Het is mogelijk om anoniem met U Centraal te chatten maar het systeem biedt ook de mogelijk om een profiel aan te maken waardoor men zich bijvoorbeeld kan abonneren op dossiers rond een bepaald thema. 

Op de achtergrond werkt het systeem met wachtrijen zodat meerdere medewerkers van U centraal kunnen deelnemen aan chats. Op de website van U Centraal en de Ugids zijn de spreekuren aangegeven en wordt duidelijk aangegeven wanneer het chatspreekuur bemand is.