Online omgeving in voor in- en externe communicatie voor Hordijk
De vernieuwde communicatiestrategie wordt ondersteund door een nieuwe corporate website en een drietal nieuwe productwebsites. Gekozen is voor een differentiatie op productieproces, nl. spuitgieten, thermovormen en EPS. Op de corporate website, waar o.a. de geschiedenis van dit interessante familiebedrijf terug te vinden is, wordt ook bepaalde content van de productwebsites geaggregeerd weergegeven.
Om de interne communicatie te ondersteunen is ook gekozen voor het inzetten van narrowcasting en interne nieuwsbrieven. Hordijk heeft verschillende locaties waar de diverse producten worden geproduceerd. Daarom is het voor het concern een uitdaging om alle medewerkers van dezelfde en eenduidige informatie te voorzien die toch ook is afgestemd op een specifieke productielocatie. Hordijk zet nu narrowcasting in als een van de manieren om dit te optimaliseren. In de gloednieuwe productielocatie in Zaandam zijn de narrowcasting schermen te vinden in de publieke ruimtes. In begin 2021 zullen ook schermen geplaatst worden in de andere locaties.
Involvit heeft het narrowcasting systeem geleverd als onderdeel van het WebCit framework waarin naast de narrowcasting oplossing en de nieuwsbrievenmodule ook de corporate website en de productwebsites zijn geïntegreerd.
De website van Hordijk is compleet vernieuwd, zowel qua vormgeving als techniek. De nieuwe website is ontwikkeld, gebaseerd op Involvit’s WebCit-platform en de nieuwste versie van het CMS Umbraco. Hiermee voldoet de omgeving aan de huidige technische mogelijkheden en is het mogelijk om vanuit één beheeromgeving de doelgroep(en) op verschillende kanalen te bedienen, zowel intern als extern.