“Het komt er op neer dat Involvit er was, op het juiste moment, op de juiste plaats met de juiste middelen.”

AWVN - gedegen en innovatief én met visie op mobiele e-dienstverlening

AWVN is een Werkgeversvereniging die werkgevers adviseert bij het ontwikkelen van de HR-strategie, de organisatie en de medewerkers en bij het vormgeven van de arbeidsvoorwaarden en bestaat al meer dan 90 jaar. Involvit praat met AWVN over haar visie op mobiele, digitale dienstverlening.

Waar AWVN voor staat is goed werkgeverschap.

Om dit te kunnen blijven realiseren wil AWVN met name op ICT gebied haar leden nog beter kunnen bereiken door het delen van informatie via zoveel mogelijk digitale platformen.

“Onze leden zijn heel divers dus dat betekent dat een diversiteit aan digitale platformen/omgevingen noodzakelijk is om daarmee de leden zo veel mogelijk op maat te kunnen bedienen”, legt Kees Hulsman, Manager ICT van AWVN, uit.

Momenteel wordt er voor de gehele IT binnen AWVN een strategisch plan opgesteld dat uitgaat van deze platform gedachte. “Hierin gaan we zelfs nog een stap verder”, vertelt Kees Hulsman. “Je wilt met leden niet alleen zaken delen, maar ook kennis en informatie ter beschikking stellen.” En dat wil AWVN beschikbaar kunnen stellen op alle platformen die er maar zijn. Het doel hiervan is om de leden nog beter te kunnen bereiken dan nu al het geval is en echt service-verlenend naar de leden te zijn.

Al vroeg aan de slag met mobiele websites

In 2011 heeft AWVN al de stap gezet om met mobiele websites aan het werk te gaan en deze met Involvit en Mobile ConnectIt ontwikkeld. Zeker toen was dit nog een redelijk onverkend gebied. Daarmee liep AWVN vooraan in de ontwikkelingen van mobiele websites. Dit is niet zomaar een beslissing geweest, maar een hele bewuste keuze die in lijn ligt met het gedachtengoed om de leden optimaal te kunnen faciliteren.

Kees licht dat nader toe: “Omdat wij steeds meer zagen dat HR-managers in een tijdklem kwamen en onze bijeenkomsten en kennisgroepen minder gingen bezoeken zijn wij gaan nadenken over het inzetten van een mobiele oplossing. Dat, en de opmerkingen dat men steeds meer zei ‘wij willen dat eigenlijk op momenten doen en op de hardware die we al gebruiken doen wanneer dat ons uitkomt.’ Dat was voor ons de reden om met een mobiele oplossing aan de slag te gaan.”

In die tijd is AWVN gestart met een mobiel intranet en het mobiel aanbieden van enquêtes. Met name het intranet werd gelijk goed in ontvangst genomen, al merkte AWVN wel dat er een aanlooptijd nodig was. Met name omdat niet alle HR-managers de moderne middelen beschikbaar hadden.

Inmiddels is er een flinke ontwikkeling geweest in de middelen die de leden tot hun beschikking krijgen voor de uitoefening van hun werk en ziet AWVN de behoeftes op het gebied van mobiel internet alleen maar verder groeien.

Met de start van de eerste mobiele website heeft AWVN de keuze gemaakt hier Mobile ConnectIt van Involvit voor in te zetten.

De relatie tussen AWVN en de directie van Involvit bestond al vanuit het verleden. Mobile ConnectIt paste als oplossing prima in de bestaande architectuur. “Het komt er op neer dat Involvit er was, op het juiste moment, op de juiste plaats met de juiste middelen.” Vertelt Kees Hulsman.

AWVN blijft zicht online ontwikkelen

AWVN zal in de nabije toekomst nog verder toegroeien naar een optimaal faciliterende IT-omgeving voor haar leden. Organisatie-breed zal er naar buiten toe ontsloten gaan worden vanuit SharePoint. Voor Kees Hulsman dus de taak om op zoek te gaan naar platformen die de leden optimaal faciliteren én naadloos kunnen worden ontsloten met SharePoint.

“En dat is precies wat Mobile ConnectIt doet. Dus ik ben ook blij dat Mobile ConnectIt zich ook heeft ontwikkelt richting het SharePoint platform. Dat betekent ook dat zij in de toekomst aansluiting blijven vinden naar de markt in mijn beleving.” Reageert Kees.

Kees Hulsman hecht veel waarde aan goed partnerschap en het onderhouden van de onderlinge relaties.

“In de hele wereld is het zo dat je een aantal partners hebt waar je het mee moet doen. Een relatie of samenwerking moet altijd in een wederzijds voordeel zijn. Soms is er een moment van afscheid nemen en andere keren is er het weer het moment van opnieuw een verbintenis aangaan. Maar je investeert in relaties en dat doe je niet voor niets. Doordat je investeert in relaties kun je elkaar ook een stuk volgen en ondersteunen.”

De plannen van AWVN zijn zeker ambitieus te noemen.

“Er moet in 2015 al heel veel gerealiseerd zijn, dus wij zetten daar wel veel druk op. Intern is er al een groot deel gerealiseerd maar in 2014 gaan we daar volop mee verder. 2013 is dus al een heel spannend jaar met de grote basisverandering. Volgend jaar krijgen we de grote uitbouw en deze is meer extern gericht dan nu.”

Hiermee kan AWVN eind 2014, begin 2015 ook echt aan de leden laten zien op welke manier op een hele laagdrempelige wijze gecommuniceerd kan worden. Je kan dan als lid te allen tijde vanaf wat voor apparaat dan ook gewenste informatie tot je beschikking hebben.

De plannen zijn ambitieus, maar worden zorgvuldig en goed doordacht uitgevoerd.

“En dat is natuurlijk ook waar de AWVN voor staat. Voor kwaliteit, gedegen maar ook innovatief. En dat was vroeger minder als het gaat om het innovatie aspect. Maar ik kan van de laatste 2-3 jaar wel zeggen dat wij heel erg hoog zitten op het innovatievlak.” Aldus Kees Hulsman.

Op de vraag of Hulsman in de toekomst weer de samenwerking met Involvit zal zoeken voor haar internetvraagstukken is zijn intentie duidelijk.

“Ik denk dat wij elkaar goed in de gaten moeten houden en goed in gesprek moeten blijven. Ik kijk zeker ook naar Involvit als partner en weet dat er van weerskanten de intentie is om met elkaar samen te werken.”

Deel bericht

Volg ons