1 2 3

Webapplicatie ondersteunt verkoopproces

16 maart 2016

Involvit ontwikkelt al een aantal jaren de webomgevingen van woningcorporatie Stadgenoot uit Amsterdam. Dit gaat verder dan alleen de corporate website of een website voor de ombudsman van Stadgenoot. Onlangs hebben wij het nieuwste project opgeleverd: een webapplicatie dat de afdeling Verkoop ondersteunt in het verkoopproces. Daarnaast voorziet deze applicatie in een persoonlijke ‘match en mail’ functie voor woningzoekenden en biedt het deze woningzoekenden de mogelijkheid om op een persoonlijke portal de voorkeuren te beheren, aan te melden voor een bezichtiging en online te bieden.

Hoe zijn we tot deze oplossing gekomen?

Involvit is door de afdeling Verkoop gevraagd om een oplossing aan te dragen om het verkoopproces geautomatiseerd te laten verlopen. Er werd veel handwerk verricht en de verschillende onderdelen van het proces werden via verschillende systemen en Excel lijsten uitgevoerd.

Omdat veel interactie met (potentiele) kopers ook via de website zou moeten verlopen, is Involvit gevraagd om een plan te maken waarbij de totale ondersteuning van het verkoopproces zou worden geïntegreerd in de bestaande webomgevingen.

De webapplicatie die het bovenstaande proces ondersteunt is in nauwe samenwerking met de afdeling verkoop in een Agile scrum proces tot stand gekomen. Regelmatig is de organisatie in het proces meegenomen zodat het uiteindelijke systeem nauw aansluit op de werkwijze van de afdeling.

Overzichtelijk, snel en makkelijk

De afdeling verkoop werkt nu een kleine 2 weken met de nieuwe applicatie. Bianca de Ridder, commercieel binnendienst medewerker van de afdeling Verkoop van Stadgenoot vertelt:

“ Het systeem is heel overzichtelijk, snel en makkelijk. Het scheelt ons veel handmatig werk. Na livegang merkten we een paar kleine issues op die we tijdens het testen niet hadden opgemerkt. Involvit is een fijn, toegankelijk bedrijf dat hier heel adequaat op reageert. We bellen dan even en het wordt opgelost!”

 

Specifieke informatie over de oplossing

Match en mail

De webapplicatie voorziet in de matching van vraag en aanbod. Een gepersonaliseerd match- en mailsysteem zorgt ervoor dat geïnteresseerden dagelijks per mail op de hoogte gebracht worden van het actuele aanbod dat voldoet aan het persoonlijke zoekprofiel. Het klikgedrag van de ontvangers van de aanbodmail wordt in de webapplicatie bijgehouden en een geïnteresseerde kan zich direct inschrijven op een bezichtiging.

Portal

In een gepersonaliseerd portaal op de website kan een woningzoekende de woningen zien die voldoen aan zijn of haar zoekprofiel maar ook het proces bewaken. Indien een woningzoekende aanwezig is geweest bij een bezichtiging, kan deze zelfs biedingen doen op deze woningen.

Beheer

De binnendienstmedewerkers, verkoopmakelaars en het management kunnen het hele proces online volgen en sturen. Verkoopmakelaars kunnen tijdens een bezichtiging direct zien wie zich heeft ingeschreven en kan mutaties doorvoeren op een tablet. De complete correspondentie met potentiele kopers is geautomatiseerd en kan via sjablonen gestuurd worden. Attenderingen voor een bezichtiging worden bijvoorbeeld automatisch per sms verstuurd.

Deel bericht

Contactgegevens

Radex Innovation Centre
Rotterdamseweg 183c
2629 HD Delft
T: +31(0) 15 268 268 7
E: info@involvit.nl

Nieuwsbrief ontvangen