Nieuwe website van Thebe eerste stap naar optimaal digitaal klantcontact

21 november 2018

Thebe is een thuiszorgorganisatie en levert wijkverpleging, specialistische zorg, thuisbegeleiding en dagbesteding in 22 gemeenten in West- en Midden-Brabant. Daarnaast biedt Thebe zorg in 23 woonzorgcentra in de regio. Afgelopen jaar heeft Thebe haar nieuwe website in gebruik genomen, als eerste stap naar een optimaal digitaal klantcontact. De website is gerealiseerd door Involvit op basis van WebCit, een framework op basis van het wereldwijd gebruikte Content Management Systeem Umbraco. Het concept van de website is ontwikkeld in samenwerking met Zorgbroeders en voor de grafische vormgeving tekende Pixelpillow.

Thebe is een thuiszorgorganisatie en levert wijkverpleging, specialistische zorg, thuisbegeleiding en dagbesteding in 22 gemeenten in West- en Midden-Brabant. Daarnaast biedt Thebe zorg in 23 woonzorgcentra in de regio. Afgelopen jaar heeft Thebe haar nieuwe website in gebruik genomen, als eerste stap naar een optimaal digitaal klantcontact.

De website is gerealiseerd door Involvit op basis van WebCit, een framework op basis van het wereldwijd gebruikte Content Management Systeem Umbraco. Het concept van de website is ontwikkeld in samenwerking met Zorgbroeders en voor de grafische vormgeving tekende Pixelpillow.

Altijd dichtbij

Een van de kernwaarden van Thebe is om altijd dichtbij te zijn. Voor het leveren van goede zorg, maar ook in het ondersteunen van het individu. Om dit te kunnen realiseren streeft Thebe er naar op de klant optimaal digitaal te kunnen bedienen, zodat zij altijd beschikbaar en benaderbaar zijn. De doelstellingen van Thebe zijn daarin om via online middelen uitleg te geven over de veranderingen in de zorg, maar ook om goed toe te lichten wat Thebe daarin doet en wat er van de cliënt en haar omgeving wordt verwacht.

Web-omgeving die alle doelgroepen bedient

“Digitaal klantcontact is wat ons betreft het belangrijkste wat er is,” zegt Paul Kouwenberg, web-adviseur bij Thebe. En dat is ook het uitgangspunt geweest bij de ontwikkeling van de nieuwe website. De vorige website sloot niet meer aan bij de huidige veranderingen in de zorg en de daar bijkomende zelfredzaamheid. De website moest zowel qua vormgeving als op inhoud worden aangepast.

Met het digitaal klantcontact duidelijk in het achterhoofd zijn er drie verschillende websites ontwikkeld. Thebe.nl, een verwijzerssite en een werkenbij site. Met deze drie omgevingen worden alle doelgroepen op een overzichtelijke manier geholpen. Door het vernieuwen van de websites zijn de eerste stappen naar digitaal klantcontact gezet.

De nieuwe omgevingen zijn sinds september 2017 in gebruik genomen.

Deel bericht

Volg ons