1 2 3 4 5

Hordijk professionaliseert haar online communicatie

De Hordijk Groep is een toeleverancier van producten en diensten voor de food- & agrisector en heeft 4 dochterondernemingen:

  • Hordijk Verpakkingen (in Zaandam)
    Thermovormverpakkingen van PET en PP op twee productielocaties.
  • Hordijk Spuitgiet Verpakkingen (in Zevenhuizen)
    Spuitgietverpakkingen en extrusieblazen van PP en PE met of zonder IML-label.
  • Hordijk EPS Verpakkingen en Isolatie (in Delft)
    EPS (airpop®) verpakkingen, (tuin)bouw- en isolatieproducten, pharma en industriële toepassingen.
  • Alcomij (in ’s-Gravezande)
    Stalen en aluminium kasdeksystemen en logistieke materialen.

Stephanie Potters is sinds september 2019 verantwoordelijk voor de marketing en communicatie van de kunststofbedrijven van de groep. Met haar komst heeft Hordijk een professionaliseringsimpuls gegeven aan zowel de interne- als externe communicatie.

Multi-channel oplossing

Om hier invulling aan te geven heeft Stephanie allereerst gekozen voor het vernieuwen van de websites, het realiseren van narrowcasting op de verschillende vestigingen en de integratie van interne en externe nieuwsbrieven. WebCit, het CMS framework van Involvit, bood de uitkomst om binnen één platform verschillende kanalen aan te sturen.

“Een nieuwe corporate website en voor alle dochterondernemingen een eigen site met eigen identiteit was prio 1. Het WebCit platform met de multi-channel functionaliteit bood hierin uitkomst. Want daarmee beheren we alle sites vanuit eenzelfde omgeving en hebben we geen last van dubbele content.”

Realisatie van de nieuwe website

De vorige website voldeed niet meer aan de technische eisen en was hoognodig aan vervanging toe. De wens van Stephanie was om een website/ CMS in te zetten dat technisch aansluit op de huidige standaarden, waarbij men binnen Hordijk zelfstandig de redactie kan voeren.

Stephanie vertelt over haar ervaringen in het proces:

‘We wilden een partner die met ons meedenkt en ons helpt met de juiste inzet van design en technologie onze doelen op online vlak te realiseren. Deze partner vonden we in Involvit! Een extra pré was de goede klik die we hadden met Johan de Jong, directeur van Involvit.’

Involvit gaf een open en transparante indruk, wat ons veel vertrouwen gaf. Tijdens het project is dat alleen maar bevestigd.

De kick-off sessies verliepen prettig en constructief. We hebben hierin samen geïnventariseerd hoe we tot een goede implementatie konden komen. De ontwerper heeft een goede vertaling gemaakt van onze wensen naar concepten en vervolgens een design voor de website.

We moesten bij de realisatie van de website snel schakelen in een relatief kort tijdsbestek. We hebben er daarom voor gekozen om vanuit Hordijk een belangrijke maar beperkte groep mensen te betrekken.”

Hordijk en Corona

Gelukkig heeft Hordijk, doordat zij toeleverancier van supermarkten en de fresh food-industrie is, minder last van de coronacrisis. Zo merken ze juist een toegenomen vraag naar kunststofverpakkingen.

Toekomstplannen

Stephanie is zeker nog niet klaar met haar professionaliseringsslag. “Er moeten in verschillende van onze bedrijfstakken nog een aantal stappen worden gezet in digitaal denken. En ook naar de huisstijl wordt op dit moment nog gekeken hoe we die verder kunnen laten aansluiten bij onze huidige communicatiestrategie.”

Deel bericht

Contactgegevens

Radex Innovation Centre
Rotterdamseweg 183c
2629 HD Delft
T: +31(0) 15 268 268 7
E: info@involvit.nl

Nieuwsbrief ontvangen